You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Nederlands
  • U heeft nog geen maaltijden in uw winkelwagentje.

Menucharter

Gezond en evenwichtig

Dagelijks evenwichtig en gezond eten lijkt niet altijd even gemakkelijk. Het ontbreekt ons vaak aan tijd en/of kennis om telkens opnieuw voedzame maaltijden te serveren. Net daar schieten we met Delimeal te hulp. Bij het samenstellen van de maaltijden houdt ons team van diëtisten rekening met de voedingsaanbevelingen van de Hoge Gezondheidsraad. Op die manier trachten zij onze (meer dan 100) gerechten zo evenwichtig mogelijk samen te stellen. 

Onze criteria:

Hier onder vindt u op basis van welke criteria wij gaan bepalen welk voedingslabel we aan een maaltijd toekennen.

Aan de hand van bovenstaande criteria, konden we onze maaltijden verschillende eetlabels toekennen Hoe meer criteria we kunnen afvinken, des te evenwichtiger de maaltijd zal zijn. Voldoet een maaltijd aan 4 of 5 richtlijnen, dan krijgt de maaltijd het groene label. Het oranje label zegt dat de maaltijd voldoet aan 2 of 3 richtlijnen. Krijgt een maaltijd het blauwe label, dan voldoet deze op zijn minst aan 1 richtlijn. Logischerwijs zullen de maaltijden met het groene label evenwichtiger zijn dan deze met het oranje label, die dan op hun beurt evenwichtiger zijn dan de gerechten met het blauwe label. Mogen we dan enkel de maaltijden met het groene label eten? Natuurlijk niet. Het draait allemaal om evenwicht & variatie: zorg voor voldoende afwisseling tussen de maaltijden met het blauwe, groene en oranje label. Dan zit je helemaal goed.
Tijdens het eetmoment kan je uiteraard ook zelf voor een evenwichtige aanvulling zorgen: laat een maaltijd uit bvb. de blauwe categorie vooraf gaan door een groentesoepje of kies voor seizoensfruit als dessert!
Meer weten? Neem gerust contact op met 1 van onze diëtisten: dietiek@delimeal.be