Om jenog beter te helpen hebben wij de meest gestelde vragen voor jou beantwoord en op een rij gezet! Staat jouw vraag niet tussen de lijst of is je vraag niet voldoende beantwoord, neem dan zeker contact op met één van onze vriendelijke medewerkers van de klantenservice.

Dit kan telefonisch op 035/500 500 of per mail naar info@delimeal.be

Veelgestelde vragen

Algemeen

1. Dagelijks genieten van vriesverse maaltijden zonder uren te moeten koken.
2. Veilig online bestellen en betalen.
3. Maaltijden worden GRATIS aan huis bezorgd.
4. Jouw maaltijden worden vriesvers bezorgd en zijn dus een lange tijd houdbaar in de diepvries.
5. Omdat we onze maaltijden vriesvers bezorgen, blijven de smaak en de voedingswaarden perfect bewaard zonder dat we allerlei bewaarmiddelen moeten toevoegen.

Koelverse en vriesverse maaltijden verschillen op meerdere punten. Zo zijn koelverse maaltijden maar beperkt houdbaar in de koelkast. Als deze niet worden verkocht of opgegeten, moeten ze worden weggegooid. Deze beperkte houdbaarheid zorgt dus voor veel meer food waste dan het geval is bij vriesverse maaltijden. Omdat veel koelverse maaltijden worden bereid met diepvriesingrediënten, kunnen ze ook niet langer bewaard worden in de diepvries. 
 
Koelverse maaltijden moeten er ook een tijdje lekker en aanlokkelijk blijven uitzien. Hiervoor wordt bijna altijd een mix aan bewaarmiddelen en smaak- en kleurstoffen toegevoegd. Dit is niet het geval bij onze vriesverse diepvriesmaaltijden, die worden bereid met verse ingrediënten en blijven hetzelfde door het snelle invriesproces qua geur, kleur en smaak. 

Wij zijn dagelijks telefonisch bereikbaar van 9u00 tot 12u30 en 13u30 tot 16u00 op 035/500 500.
Onze medewerkers van de klantenservice helpen je graag verder met jouw vragen.
Uiteraard kan je ook mailen naar info@delimeal.be.

Schrijf jij graag een brief? Dat kan! Stuur je brief naar Delimeal NV Klantenservice, Gravestraat 7B, 8750 Wingene.

Vraag hier je catalogus aan.

Maaltijden worden als vriesvers gelabeld als ze direct na het bereiden worden ingevroren. Bij Delimeal worden onze vriesverse gerechten na bereiden ingevroren tot -18°c in een professionele diepvriestunnel.
 
Hier zijn meerdere voordelen aan verbonden. Zo zorgt het snel invriezen van bereide gerechten ervoor dat de smaak, geur en kleur van het gerecht perfect wordt bewaard. Om deze reden is het niet nodig om bewaarmiddelen en smaak-en kleurstoffen toe te voegen. Dit is wel de normale gang van zaken bij veel koelverse gerechten zoals in de supermarkt. 
 
Bovendien zorgt het invriezen van de maaltijden ervoor dat deze langdurig houdbaar zijn in de diepvries. Wel zo handig! 
 
Als laatste zorgt het invriesproces ook voor een microbiële garantie op de maaltijd en dit na “positive release” door onze kwaliteitsdiensten. Dit wil zeggen, wanneer alle ingrediënten en bereidingen in het labo getest werden en op alle vlakken goed bevonden worden voor de verkoop.

Maaltijden

Koelverse en vriesverse maaltijden verschillen op meerdere punten. Zo zijn koelverse maaltijden maar beperkt houdbaar in de koelkast. Als deze niet worden verkocht of opgegeten, dan moeten ze worden weggegooid. Deze beperkte houdbaarheid zorgt dus voor veel meer food waste dan het geval is bij vriesverse maaltijden. Omdat veel koelverse maaltijden worden bereid met diepvriesingrediënten, kunnen ze ook niet langer bewaard worden in de diepvries. 
 
Koelverse maaltijden moeten er ook een tijdje lekker en aanlokkelijk blijven uitzien. Hiervoor wordt bijna altijd een mix aan bewaarmiddelen en smaak- en kleurstoffen toegevoegd. Dit is niet het geval bij onze vriesverse diepvriesmaaltijden, die worden bereid met verse ingrediënten en blijven hetzelfde door het snelle invriesproces qua geur, kleur en smaak.

Indien je twijfelt hoeveel maaltijden er in jouw vriezer passen is het altijd beter om even te meten. De afmeting van een Delimeal maaltijd is Lengte: 23 cm x Breedte: 18 cm x Hoogte: 4,5 cm.

Standaard passen er gemakkelijk 3 maaltijden boven elkaar en 2 stapels naast elkaar in een diepvrieslade. Natuurlijk is elke vriezer anders dus je meet best zelf eens!

De maaltijden van Delimeal worden dagelijks vers gekookt door onze chef-koks met een passie voor voeding. De recepturen worden ontwikkeld in onze professionele R&D keuken in Veurne.
Daarna worden de maaltijden verdeeld over het hele land.

Om je maaltijden op te warmen heb je enkel een microgolf of traditionele oven nodig. De maaltijden kan je gemakkelijk en snel opwarmen in zo’n 45 minuten in de oven of circa 12 minuten in de microgolf.

De maaltijden hoeven niet ontdooid te worden, je kan ze gewoon vanuit de vriezer meteen in de microgolf of oven plaatsen. Op iedere maaltijd kleeft een etiket met duidelijke opwarm instructies.

Onze maaltijden zijn ready-to-heat. Dat wil zeggen dat je zelf niets meer moet toevoegen. Natuurlijk kan je altijd nog wat extra kruiden toevoegen. Ook kan je bijvoorbeeld je pastagerecht afwerken met een vers blaadje basilicum of een schepje mosterd bij boerenworst.

Alle allergenen: GLUTEN, SCHAALDIEREN, EIEREN, VIS, SOJA, AARDNOTEN, MELK, NOTEN, SELDERIJ, MOSTERD, SESAM, LUPINE, SULFIET, WEEKDIEREN.

Bestellen

Je kan op verschillende manieren bestellen. Bestel je graag online? Bestel dan via onze website jouw favoriete maaltijden vanaf € 6,89 per maaltijd.

Natuurlijk is het ook mogelijk om telefonisch of via mail te bestellen. Dit kan vanaf € 7,39 per maaltijd.

Tel: 035/500 500
E-mail: info@delimeal.be

De bezorgtijd van onze maaltijden bedraagt twee werkdagen. We moeten twee werkdagen VOOR de dag van bezorging je bestelling doorkrijgen, en dat VOOR 14:00. Wanneer je bestelling op maandag bezorgd zal worden, moeten we dus ten laatste donderdag voor 14:00 je bestelling ontvangen.

Check best eerst jouw bezorgdag met onze postcodechecker die je kan vinden op de homepagina.

Uiterlijke bestelmomenten:

Bezorging op maandag: voorafgaande donderdag VOOR 14:00
Bezorging op dinsdag: voorafgaande vrijdag VOOR 14:00
Bezorging op woensdag: voorafgaande maandag VOOR 14:00
Bezorging op donderdag: voorafgaande dinsdag VOOR 14:00
Bezorging op vrijdag: voorafgaande woensdag VOOR 14:00

Bestel jij liefst telkens hetzelfde en wijk je er niet van af? Dan kan je met onze klantenservice afspreken dat je bijv. éénmaal om de twee weken dezelfde bestelling met jouw favoriete maaltijden ontvangt.

Jij bestelt dan éénmaal je maaltijden en wij bezorgen die dan herhaaldelijk totdat je ons vraagt te stoppen. Dit is zeker geen abonnement! Jij beslist wanneer je start en stopt zonder extra of verborgen kosten.

Wil je via de webshop één van de vorige bestellingen opnieuw plaatsen? Klik na het inloggen op “mijn bestellingen” en kies de bestelling die jij opnieuw wenst.

In onze webshop bestel en betaal je meteen bij het plaatsen van een bestelling. Dit kan via QR-code, bancontact en kredietkaart.

Bezorgen

Dit is afhankelijk van waar je woont. We bezorgen meestal één maal per week vriesvers aan huis. In sommige gevallen is dit twee maal. Voer je postcode in op de homepagina om te weten wanneer wij onze maaltijden bij jou aan huis bezorgen.

Het kan gebeuren dat je niet thuis bent of dringend weg moet. Je kan dit steeds melden aan onze klantenservice en dan kunnen wij eventueel de bestelling bij een dichtbij gelegen adres bezorgen (bijvoorbeeld bij buren, familie of vrienden). Een dag voor bezorging krijg je van ons een sms (bezorg ons je GSM-nummer!) met de verwachte bezorgtijd van de maaltijden.

superactie

Bestel 11 maaltijden en krijg de 12e maaltijd gratis!

Deze mensen gingen je voor

“Ook bij mijn zoon vallen de maaltijden enorm in de smaak! Er is veel variatie, en de maaltijden zijn heel smakelijk bereid!”


Mevr. De Schilder

“Mijn Delimeal bezorger? Da’s een vertrouwd gezicht! Elke week is hij stipt op tijd. Ben ik wat minder goed ter been, dan legt hij de maaltijden in de vriezer voor mij.”

Mevr. Braet.